lauantai 12. lokakuuta 2019

Ah, syysloma!

Eilen alkoi kauan kaipaamani syysloma! Tämä viikon mittainen lepohetki arjen oravanpyörästä tuli itselleni enemmän kuin tarpeeseen ja juuri oikeaan aikaan. 

Elokuun alusta olen tehnyt pitkää päivää töissä. Niinäkin päivinä, jolloin olisin voinut lähteä aikaisemmin, eteen on päivän mittaan ilmaantunut yhtä sun toista selvitettävää ja hoidettavaa asiaa. Opettajan työ kun ei ole enää pelkästään opettamista. Olen saanut oppia tänä syksynä  paljon uutta, mutta ennen kuin kaikki toimii kuin junan vessa, se vaatii suunnittelemista ja palavereita. Välillä olen joutunut tekemään töitä myös kotona Pikku Kakkosen aikaan ja se vasta kuormittaakin. Töiden kotiin vieminen sotii vahvasti periaatteitani vastaan. Haluan pitää nämä kaksi asiaa omissa lokeroissaan. 

Stressi näkyy minulla ensimmäiseksi unen laadussa. Olen aina ollut iltatorkku ja menen nykyäänkin aikaisin nukkumaan. Viime aikoina olen taas vaihteeksi alkanut valvomaan aamuyöstä. Pari tuntia valveilla kello 2-5 välillä alkaa vähitellen näkymään jaksamisessa. Olen iltapäivisin ollut todella väsynyt ja välillä myös hieman kiukkuinen. Tällöin myös helposti käy niin, että napostelen herkkuja pitkin päivää ja liikunta jää todella vähiin. 

Tällä lomalla aion ulkoilla ja liikkua, puuhailla lasten kanssa, nauttia ystävien ja perheen seurasta, nukkua ja yksinkertaisesti vain olla. Loma huipentuu äitini ja tyttäreni kanssa tehtävään Helsingin reissuun. Menemme katsomaan Helsingin kaupunginteatteriin lapsuuteni suosikki prinsessaa Pientä merenneitoa. Odotan tämän musikaalin näkemistä niin kovasti! 

Rentouttavaa lomaa ja ihanaa viikonloppua meille kaikille! Kuvat on otettu muutama viikko sitten mökiltä, kun ruska oli komeimmillaan. 
-Mari








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti