keskiviikko 10. maaliskuuta 2021

Fourty & fabulous

Niin se päivä sitten tuli, jota viimeisen vuoden ajan olen kauhun sekaisin tuntein odottanut. Tänään täytän 40-vuotta ja olen virallisesti keski-ikäinen. 

Vuosi sitten olin kauhuissani, että oikeasti tässä aletaan keski-ikäistymään oikein urakalla. Mutta mitä lähemmäs tätä päivää on tultu, oikeastaan sitä enemmän sinut olen ikäni kanssa. Minulle on sanottu paljon, että ikä on vain numero ja siitä ei tarvitse välittää. Ehkäpä se on juuri näin, koska olen huomannut itsessäni tietynlaisia muutoksia viimeisen vuoden varrelta. En voi sanoa viisastuneeni, mutta sellaisia pieniä käännekohtia maailmankuvaani on tullut sekä perspektiiviä elämään. 

Kun täytin 30-vuotta, vietin sen päivän kahden lempi-ihmiseni kanssa Itävallan Alpeilla lasketellen. Aurinko paistoi makiasti, kun istahdimme rinteen reunaan piknikille. Illalla kuuntelimme rokkia, syötiin hyvin ja juotiin viiniä. Muutama vuosi sitten päätin, että pidän kaikille ihanille ystävilleni kunnon pirskeet, kun minulla tulee 40-vuotta täyteen. No, sitten tuli korona, ja tällä hetkellä yksityistilaisuuksien henkilömäärän rajoituksena on max 6 henkilöä. Ei paljon siis bileitä järjestellä. 

Kieltämättä eilen olo oli ajoittain myös hieman yksinäinen ja surullinen, koska tätä päivää sävyttää myös minun viimeinen karanteenipäivä. En saa siis nähdä edes muutamaa lähintä ystävää. Sain muutama päivä sitten yhdeltä ystävältäni yllätyksenä etukäteismuistamisen ikkunan taakse love actually-tyyliin, joka oli kyllä ihan huippu ja pelkästään sen ajatteleminen helpotti yksinäisyyden tunnetta.
 
Tänään aion viettää päivän kolmen lempi-ihmiseni kanssa, yksi valitettavasti puuttuu joukosta <3, mutta se ei meidän loppujen menoa hidasta. Päivä se on huomennakin. Tämä päivä jääköön mieleen aurinkoisena niin sään kuin fiilisten puolesta. 

Onnea 40-vuotias minä! Näihin kuviin ja tunnelmiin. :)

-Mari









4 kommenttia: