sunnuntai 17. tammikuuta 2021

Talvikodin tuulia

Huh, tulipalopakkaset ovat toistaiseksi ohi. Valon määrä on lisääntynyt viime päivien aikana huimasti ja energian määrä on ainakin minulla tuplaantunut. Kotona on tapahtunut myös pientä järjestelyä ja selkeyttämistä. Koti on pukeutunut seesteiseen talviasuun ja odottaa hiljaisesti kevään tuloa. 

Olohuoneessa sisustus on muuntunut talvisen kuulaaksi. Väreinä harmaa, valkoinen ja aavistus haaleaa roosaa sekä kultaa tuovat minulle mieleen kunnon pakkaspäivän. Keväämmällä on sitten aika sisustaa kotia kirkkaammilla väreillä. 

Tasoilta olen karsinut tavaroita ja asetelmat ovat hyvin minimalistisia. Vaikka tykkään polttaa kynttilöitä pitkin vuotta, minulla on vain muutama kynttilä esillä enää tammikuussa. Pitkällisen pohdinnan jälkeen luovuin myös meidän suuresta peikonlehdestä. Se alkoi olla jo niin iso, että vei liian suuren tilan olohuoneesta. Se sai uuden kodin naapurista. Uusi poikanen on jo kuitenkin tulossa. Joulukukat alkavat vähitellen vedellä viimeisiään ja kaupasta onkin tarttunut mukaan jo useamman kerran tulppaanikimppu. Tuoreet leikkokukat ovat vaan niin ihania!

Muuten kodin ja kaappien järjestämistä meillä tapahtuu pitkin vuotta. Minulla on koko ajan kierrätyskeskukseen menevä laukku joko eteisessä tai auton peräkontissa, jonne ruukaan kerätä pieniä, mutta hyväkuntoisia lastenvaatteita, omia käyttämättömiä vaatteita, käyttöesineitä, ehjiä leluja tai meille turhia tekstiilejä. Olen sitä mieltä, että kun nämä tälläiset turhakkeet saa kaapeista heti pois ja lisätilaa kaappiin, etsiytyy myös tavarat heti oikeille paikoilleen eikä jää lojumaan minne sattuu. 

Sunnuntain kunniaksi täytyy tehdä muutama työjuttu, mutta muuten ajattelin rentoilla koko päivän. Ehkä alkuillasta teen Youtuben avustuksella Bodybalancen eikä pieni hemmotteluhoito saunan yhteydessä ole ollenkaan huono idea. 

Mukavaa sunnuntaita ja alkavaa viikkoa kaikille!
-Mari










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti