lauantai 23. helmikuuta 2019

Uusi lookki Rohkista



No nyt! Monen kuukauden jahkailun ja odottamisen jälkeen pääsin viime keskiviikkona takaisin luottokampaajani Riikan hellään huomaan Rohki Loungeen. On siinä vain ero, kellä sitä kruunuaan käy hoitamassa ja huoltamassa. Se, että olen onnistunut löytämään kampaajan, joka tuntee minut, ymmärtää elämäntilanteeni, kuuntelee toiveeni, mutta osaa myös sanoa mielipiteensä on todellinen onni.




Minulla oli keskiviikkona extrapitkä työpäivä ja jaksoin sen sillä ajatuksella, että minua odottaisi vielä loppuillan hemmotteluhetki sekä pieni irtiotto arjesta. Kun astuin tyylikkääseen ja rauhalliseen kampaamoon, minua odotti lämmin vastaanotto. Tiesin tulleeni oikeaan paikkaan ja tiesin, että pitkä odotus palkitaan. Riikka on kiireinen ja haluttu kampaaja, joten täytyy olla aikaa varatessa skarppina. Itselleni kun ei käy kuin ilta-ajat niin tiesin jo aikaa varatessa, että joudun odottamaan hieman pidempään. Mutta hyvää kannattaakin odottaa!




Istuessani peilin eteen ja vastatessani kysymykseen minkälaisia ajatuksia minulla uudesta tyylistä olisi, olin totaalisen pihalla mitä haluaisin. Lähestyvä syntymäpäiväni on aiheuttanut minulle ikäkriisin. Olin monta päivää miettinyt, miltä lähestyvän nelikymppisen kuuluisi näyttää. En haluaisi näyttää liian tädiltä enkä kuitenkaan joltain nuorelta tytönhempukalta. Halusin, että näyttäisin huolitellulta ja juuri minulta. Mieheni kannustikin minua aiemmin viikolla luottamaan kuontaloni ammattilaisen käsiin kuin pohtiessani yksin ammattitaidottomana hiusteni kohtaloa.




Kampaajani on siitä ihana, että hän uskaltaa ottaa langat omiin käsiinsä. Minun ei tarvitse pelätä, että hän alkaisi kokeilemaan jotain omia rajuja leikkaus- tai väriyhdistelmiä. Hän osaa arvostaa luonnollisuutta ja hänen mottonsa onkin, että hän auttaa asiakkaitaan vain päivittämään itsensä juuri tähän päivään.




Päädyimme minun kohdallani pitämään värin vaaleana, joka toteutettiin raidoilla. Lopuksi hiuksiin lisättiin aavistus vaaleanpunaista väriä. Olin jopa itse yllättynyt tästä omasta rohkeudesta. Malli pysyi samana. Latvoista leikattiin vain pari senttiä kuivia pois, jotta hiukset saisi kiireisinä aamuina nopeastikin kiinni. Liian lyhyt hiusmalli ei minulle sovi, koska en yksinkertaisesti ehdi aamuisin laittamaan hiuksiani niin nätisti kuin haluaisin. Lopputulokseen olen enemmän kuin tyytyväinen!




Vai mitä mieltä te olette lopputuloksesta? Onko sinulle hiukset tärkeä osa sinua ja identiteettiäsi vai onko sinulle ihan sama minkälaiset hiuksesi ovat? Muutteletko hiustyyliäsi rohkeasti nopeallakin aikataululla vai oletko yhtä arka kuin minä muutosten edessä?


Terkuin,
Mari


Ps. Kuvat ovat kampaajani Riikan ottamia.


1 kommentti:

  1. Niin sitä pitää! Sinullahan on aivan pienenä tyttönä ollutkin punaisuutta hiuksissa. En yhtään ylläty, että muutos sopii sinulle!

    VastaaPoista